Sompo Japan Sigorta Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Yardımcısı Besim Ergun, küresel ekonomi açısından 2011 yılını değerlendirdi ve şirketin 2012 yılıyla ilgili hedef ve beklentilerini aktardı. Geçtiğimiz yıl dünya piyasalarındaki gelişmelerin şirketleri zorladığını belirten Ergun, dünyada yeni bir dönemin başladığını ve artık şirketlerin basit şablonlarla yönetilemeyeceğini söyledi. Ergun, acentelerin de bu yeni gelişmelere hazır olmaları ve iyi yönetilen şirketlerle çalışmaları gerektiğinin altını çizdi. Besim Ergun, Sompo Japan Sigorta’nın istikrarlı yapısına dikkat çekerek, acentelere yeni müşteri kazanmalarını sağlayacak ürünler hazırladıklarını kaydetti.
‘SEKTÖRÜ ZOR BİR YIL BEKLİYOR’
2011 yılında dünyada yaşanan gelişmelerin ve özellikle ikinci
yarı yılda finansal piyasalarda yaşanan dalgalanmalar ve artan
belirsizlik ortamının şirket yönetimlerini zorladığını söyleyen
Ergun sözlerine şöyle devam etti: “2012 yılının sigorta sektörü
açısından daha da zorlu geçeceğini söylemek hiç de yanlış olmaz.
2011 yılında Avrupa’da yaşanan borç krizi ve petrol
fiyatlarındaki yükselişle dünya ekonomisi tehlikeli bir duruma
girmiş durumda ve 2010 yılında başlayan ekonomideki büyüme
eğilimi yavaşlamış durumda. Bu durum tüm sektörlerde olduğu gibi
sigorta sektöründe de büyüme hızını düşürecektir. Krizin daha da
derinleşmesiyle birlikte sanayi üretiminin ve otomotiv
satışlarının azalması sigorta sektörünün daralmasına neden
olacak. Araç satışlarının azalması, sigorta sektöründe en büyük
hacme sahip motor branşında yavaşlamaya neden olacak. Bence
yaşanan tüm bu gelişmeler dünyada yeni bir dönemin başladığının
göstergesidir”.
Acentelerin beklenen bu olumsuz koşullara kendilerini
hazırlamasının önemini vurgulayan Ergun, “İstikrarlı, kârlı ve
iyi yönetilen şirketlerin krizden daha az etkileneceğini
söyleyebilirim. Dolayısıyla bu tür şirketlerle çalışan acenteler
kazançlı çıkacaklardır” dedi.
‘SOMPO JAPAN’IN BAŞARISI İSTİKRARDAN GELİYOR’
Sompo Japan Sigorta’nın başarısının istikrardan geldiğine
inandıklarını belirten Ergun bu konuda şu ifadelerde bulundu:
“Biz, taşı suyun gücünün değil, suyun ısrarının deldiğini
söylüyoruz. İstikrara verdiğimiz önem ve tutarlılık, iş
yaşantısının geldiği noktada yönetim modelimizi ve
stratejilerimizi revize etme zorunluluğu doğurdu. Sürekli
değişen ekonomik, çevresel koşullar ve belirsizlikler nedeniyle
ayakta kalabilmek için herkesin iş yapış tarzını revize etmesi
gerekmektedir. Artık şirketlerin ve acentelerin yaşamakta
olduğumuz bu kaotik ortamda iş yapmayı bilen organizasyonlar
olma zorunluluğu olduğunu düşünüyorum. Artık ezberler bitti;
yenisini, farklısını yapmak lazım.”
Genel Müdür Yardımcısı Besim Ergun, başarılı olabilmek için
yapılan işin iyi bilinmesi gerektiğinin altını çizerek, “Ayrıca
işinizi yönetmek, teknolojiyi iyi kullanmak, değişen koşullara
önceden hazırlıklı olmak ve anında reaksiyon verebilmek
gerekiyor. Bu felsefe bizim olduğu kadar, bizim
organizasyonumuzun bir parçası olan acentelerimiz için de
geçerli. Şirket olarak yaptığımız ve yapabildiğimiz doğru,
akılcı uygulamaların etkisi doğal olarak sahada ortaya
çıkacaktır” dedi.
‘MÜŞTERİ SOMPO JAPAN ACENTESİNİ ARAYACAK’
Sompo Japan Sigorta’nın çalışmalarının temel amacının,
acentelerin yetkinliklerini artırarak, onların bu
yetkinliklerini ortaya koyabilecekleri ürün ve uygulamalar
geliştirmek olduğunu söyleyen Besim Ergun, “Bir diğer konu ise
potansiyel müşterilerin Sompo Japan Sigorta acentelerini
aramasıdır. Bu konuda yaptığımız çalışmaların etkisi mart
ayından itibaren görülmeye başlanılacaktır” şeklinde konuştu.
“Özetle 2011 yılında ders çalıştık” diyen Ergun, mevcut
stratejileri gözden geçirerek, işini doğru yapan acentelere
odaklandıklarını vurguladı ve “Teknoloji alanındaki
güncellemelerimizi tamamladık, acentelerimizin yeni müşteri
kazanmasını sağlayacak yeni ve farklı ürünler hazırladık”
şeklinde bilgi verdi.
DOĞRU İŞE YÜKSEK KOMİSYON
Sompo Japan Sigorta’nın ana stratejilerinden de bahseden Besim
Ergun, açıklamalarına şu şekilde devam etti: “Sompo Japan
Sigorta olarak bildiğiniz gibi, bireysel müşteriler ve KOBİ
segmentlerinde ürün içeriği, çeşitliliği, rekabet edebilme
konularında iddialıyız. Sompo Japan Sigorta kurulduğu günden
beri sürekli istikrarlı bir fiyat politikası uyguladı. Detaylı
çalışarak her müşteriye, taşıdığı riske uygun fiyat belirlemeye
çalıştı. Ancak doğru fiyatlandırma işin bir bölümü, tabİi ki
ürünlerin, yetkin ve müşteriye iyi hizmet verebilecek, işini
doğru yapan acenteler aracılığıyla sunulması gerekliliği var.
Biz bu yetkinliğe sahip acentelerin komisyon gelirlerinin de
standartların üzerinde olması gerektiğine inanıyor ve bunu
sağlıyoruz. Önümüzdeki günlerde de ilgili müşteri
segmentlerindeki farklılaşma stratejilerimiz doğrultusunda
yapacağımız çalışmalar artarak devam edecektir.
“Değişen ekonomik, çevresel koşullar ve belirsizlikler nedeniyle ayakta kalabilmek için herkesin iş yapış tarzını revize etmesi gerekmektedir. Artık şirketlerin ve acentelerin yaşamakta olduğumuz bu kaotik ortamda iş yapmayı bilen organizasyonlar olma zorunluluğu olduğunu düşünüyorum. Artık ezberler bitti; yenisini, farklısını yapmak lazım.”
Sigortacı Gazetesi..