logo

Haberler ...

 
Sompo Japan acenteleri 2012 yılında daha avantajlı olacak.
 

 Sompo Japan Sigorta Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Yardımcısı Besim Ergun, küresel ekonomi açısından 2011 yılını değerlendirdi ve şirketin 2012 yılıyla ilgili hedef ve beklentilerini aktardı. Geçtiğimiz yıl dünya piyasalarındaki gelişmelerin şirketleri zorladığını belirten Ergun, dünyada yeni bir dönemin başladığını ve artık şirketlerin basit şablonlarla yönetilemeyeceğini söyledi. Ergun, acentelerin de bu yeni gelişmelere hazır olmaları ve iyi yönetilen şirketlerle çalışmaları gerektiğinin altını çizdi. Besim Ergun, Sompo Japan Sigorta’nın istikrarlı yapısına dikkat çekerek, acentelere yeni müşteri kazanmalarını sağlayacak ürünler hazırladıklarını kaydetti.

‘SEKTÖRÜ ZOR BİR YIL BEKLİYOR’
2011 yılında dünyada yaşanan gelişmelerin ve özellikle ikinci yarı yılda finansal piyasalarda yaşanan dalgalanmalar ve artan belirsizlik ortamının şirket yönetimlerini zorladığını söyleyen Ergun sözlerine şöyle devam etti: “2012 yılının sigorta sektörü açısından daha da zorlu geçeceğini söylemek hiç de yanlış olmaz. 2011 yılında Avrupa’da yaşanan borç krizi ve petrol fiyatlarındaki yükselişle dünya ekonomisi tehlikeli bir duruma girmiş durumda ve 2010 yılında başlayan ekonomideki büyüme eğilimi yavaşlamış durumda. Bu durum tüm sektörlerde olduğu gibi sigorta sektöründe de büyüme hızını düşürecektir. Krizin daha da derinleşmesiyle birlikte sanayi üretiminin ve otomotiv satışlarının azalması sigorta sektörünün daralmasına neden olacak. Araç satışlarının azalması, sigorta sektöründe en büyük hacme sahip motor branşında yavaşlamaya neden olacak. Bence yaşanan tüm bu gelişmeler dünyada yeni bir dönemin başladığının göstergesidir”.
Acentelerin beklenen bu olumsuz koşullara kendilerini hazırlamasının önemini vurgulayan Ergun, “İstikrarlı, kârlı ve iyi yönetilen şirketlerin krizden daha az etkileneceğini söyleyebilirim. Dolayısıyla bu tür şirketlerle çalışan acenteler kazançlı çıkacaklardır” dedi.

‘SOMPO JAPAN’IN BAŞARISI İSTİKRARDAN GELİYOR’
Sompo Japan Sigorta’nın başarısının istikrardan geldiğine inandıklarını belirten Ergun bu konuda şu ifadelerde bulundu: “Biz, taşı suyun gücünün değil, suyun ısrarının deldiğini söylüyoruz. İstikrara verdiğimiz önem ve tutarlılık, iş yaşantısının geldiği noktada yönetim modelimizi ve stratejilerimizi revize etme zorunluluğu doğurdu. Sürekli değişen ekonomik, çevresel koşullar ve belirsizlikler nedeniyle ayakta kalabilmek için herkesin iş yapış tarzını revize etmesi gerekmektedir. Artık şirketlerin ve acentelerin yaşamakta olduğumuz bu kaotik ortamda iş yapmayı bilen organizasyonlar olma zorunluluğu olduğunu düşünüyorum. Artık ezberler bitti; yenisini, farklısını yapmak lazım.”
Genel Müdür Yardımcısı Besim Ergun, başarılı olabilmek için yapılan işin iyi bilinmesi gerektiğinin altını çizerek, “Ayrıca işinizi yönetmek, teknolojiyi iyi kullanmak, değişen koşullara önceden hazırlıklı olmak ve anında reaksiyon verebilmek gerekiyor. Bu felsefe bizim olduğu kadar, bizim organizasyonumuzun bir parçası olan acentelerimiz için de geçerli. Şirket olarak yaptığımız ve yapabildiğimiz doğru, akılcı uygulamaların etkisi doğal olarak sahada ortaya çıkacaktır” dedi.

‘MÜŞTERİ SOMPO JAPAN ACENTESİNİ ARAYACAK’
Sompo Japan Sigorta’nın çalışmalarının temel amacının, acentelerin yetkinliklerini artırarak, onların bu yetkinliklerini ortaya koyabilecekleri ürün ve uygulamalar geliştirmek olduğunu söyleyen Besim Ergun, “Bir diğer konu ise potansiyel müşterilerin Sompo Japan Sigorta acentelerini aramasıdır. Bu konuda yaptığımız çalışmaların etkisi mart ayından itibaren görülmeye başlanılacaktır” şeklinde konuştu.
“Özetle 2011 yılında ders çalıştık” diyen Ergun, mevcut stratejileri gözden geçirerek, işini doğru yapan acentelere odaklandıklarını vurguladı ve “Teknoloji alanındaki güncellemelerimizi tamamladık, acentelerimizin yeni müşteri kazanmasını sağlayacak yeni ve farklı ürünler hazırladık” şeklinde bilgi verdi.

DOĞRU İŞE YÜKSEK KOMİSYON
Sompo Japan Sigorta’nın ana stratejilerinden de bahseden Besim Ergun, açıklamalarına şu şekilde devam etti: “Sompo Japan Sigorta olarak bildiğiniz gibi, bireysel müşteriler ve KOBİ segmentlerinde ürün içeriği, çeşitliliği, rekabet edebilme konularında iddialıyız. Sompo Japan Sigorta kurulduğu günden beri sürekli istikrarlı bir fiyat politikası uyguladı. Detaylı çalışarak her müşteriye, taşıdığı riske uygun fiyat belirlemeye çalıştı. Ancak doğru fiyatlandırma işin bir bölümü, tabİi ki ürünlerin, yetkin ve müşteriye iyi hizmet verebilecek, işini doğru yapan acenteler aracılığıyla sunulması gerekliliği var. Biz bu yetkinliğe sahip acentelerin komisyon gelirlerinin de standartların üzerinde olması gerektiğine inanıyor ve bunu sağlıyoruz. Önümüzdeki günlerde de ilgili müşteri segmentlerindeki farklılaşma stratejilerimiz doğrultusunda yapacağımız çalışmalar artarak devam edecektir.

“Değişen ekonomik, çevresel koşullar ve belirsizlikler nedeniyle ayakta kalabilmek için herkesin iş yapış tarzını revize etmesi gerekmektedir. Artık şirketlerin ve acentelerin yaşamakta olduğumuz bu kaotik ortamda iş yapmayı bilen organizasyonlar olma zorunluluğu olduğunu düşünüyorum. Artık ezberler bitti; yenisini, farklısını yapmak lazım.”

Sigortacı Gazetesi..

 


 

 

 

Bilmemiz Gerekenler


HASAR ANINDA NE YAPMALI?

Hasar durumuyla karşılaştığınızda; acentemizi arayabilir ya da
AXA SİGORTA için 444 1 999 ,
SOMPO JAPAN SİGORTA için 444 81 81 nolu telefonlardan başvurabilirsiniz.
Devamı>>

  • TEKNE SİGORTALARI

    Ticari yada turistik amaçlı teknenizin gövdesi, makineleri, yatın adını taşıyan servis botları ve yat ile alınıp satılması mutat olan tüm donanım ve ekipmanlarına tam güvence veriyoruz.  Devamı >>