logo

Haberler ...

 

 

DASK Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Yazıcı: DASK acentelere her türlü desteği sunuyor.

Poliçe yenileme zamanı gelen sigortalılara her gün hatırlatma yapıldığını belirten Yazıcı, “Sigortalılarımızın çoğunluğu poliçelerini yeniletmek istiyor. Biz de bu durumda sigortalının acentesini arayıp gerekli girişimlerde bulunması için bilgi veriyoruz” şeklinde bilgi verdi.

 Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK) Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Yazıcı, gerek deprem ve zorunlu deprem sigortası bilincinin artırılmasına yönelik projeler ve gerek depremler sonrasında hasar tespit ve tazminat ödemesi operasyonlarıyla DASK’ın son derece yoğun bir yılı geride bıraktığını söyledi. Yazıcı, “Pek çok ilimizde yaşanan irili ufaklı sarsıntılar Türkiye’nin deprem bölgesinde olduğu gerçeğini bizlere hatırlatmaya devam etti. Can kayıplarına ve büyük bir yıkıma neden olan Van depremleriyle, mayısta meydana gelen Simav depremi küçük büyük herkesin hafızasına acı bir tecrübe olarak kazındı” dedi.
Yaşanan depremlerin sigortalılık oranında belli bir artış sağladığını da kaydeden Yazıcı, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ancak önemli olan bu artışın sürekliliğini sağlamak ve felaketler olmadan önce sigorta yaptırma bilincini toplumda yerleştirmek. DASK olarak son yıllarda bu konuda hem yerel düzeyde hem de ulusal çapta önemli projeler gerçekleştirdik. Fakat bu konunun tüm kesimler ve toplum önderleri tarafından önemle sahiplenilmesi ve teşvik edilmesi gerekiyor. Bu anlamda, zorunlu deprem sigortasının yaygınlaştırılmasında ve mevcut poliçelerin devamlılığının sağlanmasında sigorta acentelerine de önemli sorumluluklar düşüyor. Acentelerin hem zorunlu deprem sigortası poliçesi sahibi müşterilerini takip edip zamanı geldiğinde poliçeleri yenilemeleri hem de farklı sigorta ürünleri bulunan müşterilerini zorunlu deprem sigortası sistemine dahil etmeleri gerekiyor.

ACENTELERE ALTYAPI DESTEĞİ
DASK olarak acentelerimize sigortalılık oranlarının artırılması için ihtiyaç duydukları her türlü altyapı desteğini sunuyoruz. Yenilenmiş ve kapasitesi artırılmış DASK Çağrı Merkezi, her gün poliçe yenileme zamanı gelen sigortalıları arıyor ve hatırlatma yapıyor. Aramalardan yüzde 50’ye yakın olumlu sonuç alıyoruz. Sigortalılarımızın çoğunluğu poliçelerini yeniletmek istediklerini beyan ediyor. Biz de sigortalının acentesini arayıp gerekli girişimlerde bulunması için bilgi veriyoruz.”
Van depremlerinin ardından hasar tespit ve tazminat ödemesi çalışmalarına hızla devam ettiklerini ifade eden Yazıcı şöyle devam etti: “23 Ekim’de meydana gelen depremden önce sigortalı olan 7.318 konuttan 5.800 hasar ihbarı aldık. İlk depremin üzerinden iki hafta geçmeden tazminat ödemelerine başladık. 16 Aralık itibariyle, zorunlu deprem sigortası bulunan hasarlı konutlar için 10 milyon lira hasar ödemesi yaptık. Toplam tazminat ödemesinin 50 ila 80 milyon TL aralığında olacağını öngörüyoruz. Van’a yapılacak ödeme DASK’ın kuruluşundan beri tek bir depremde ödediği en yüksek tazminat olacak ve bugüne kadar 300 depremde yapılan toplam ödeme miktarını aşacak.”

HEDEF 6 MİLYON SİGORTALI
Depremde hayatta kalmak kadar, deprem sonrasında ekonomik ve toplumsal yaşamı düzenleyebilmenin de çok önemli olduğunu belirten Yazıcı,  şunları söyledi: “Bu yıl meydana gelen depremlerde DASK’ın iyi organize edilmiş hasar tespit çalışmaları ve hızlı tazminat ödemesi, kuruma ve sigortaya olan güveni artırdı. Kurumumuzun tazminat ödemelerinde gösterdiği hassasiyet ve sigortalılarımızın memnuniyeti poliçe sayısındaki artışa da olumlu yansıdı. Zorunlu deprem sigortalı konutların sayısı 3.7 milyonu aştı. Hedefimiz, 3-4 yıl içinde deprem ve sigorta bilincini artırmak üzere hayata geçirdiğimiz projelerle sigortalı konut sayısını en az 6 milyona çıkarmaktır. Zorunlu deprem sigortalı konutların sayısının, bu dönem yasalaşması ihtimali çok yüksek olan afet sigortası kanun tasarısının Türkiye Büyük Millet Meclisi’nden geçmesinden sonra daha hızlı artmasını bekliyoruz.”
DASK’ın mevcut poliçelerin devamlılığını sağlamak ve henüz sigortalanmamış konutları sisteme dahil etmek üzere sadece poliçe üretimini yönetmekle kalmadığını, deprem ve sigorta bilincini geliştirecek önemli sosyal sorumluluk projelerine de imza attığını ifade eden Yazıcı, bu kapsamda, riski yüksek merkezlerde zorunlu deprem sigortasının önemine ilişkin bilinç oluşturacak yüz yüze iletişim faaliyeti yürütüleceğini sözlerine ekledi.  
Acentelerin ZDS için önemli bir tanıtım ve üretim kanalı olduğunun altını çizen Selamet Yazıcı, “Acentelerin gösterdiği çabaları önemli bulmakla birlikte, bunları biraz daha artırmak gerektiğini düşünüyorum. Ülkemizde hâlâ dört evden üçü sigortasız. Özellikle yenilemelerde yaşanan sorunlar üzücü” dedi. Türkiye genelinde sigortalılık oranında ilk 9 ayda yüzde 10 artış yaşandığını ifade eden Yazıcı, Van depremi nedeniyle bu artışın son iki ayda ülke genelinde yüzde 13’e yaklaştığını bildirdi. Yazıcı, “Simav depremi de bölgesel bir sigortalılık artışına neden oldu. Bu olayları toplumsal bilincimiz ve afete hazırlığımızı artırmak için değerlendirmek gerekir” dedi.  

DEPREM TIR’INDAN 300 SEMİNER
Yazıcı, DASK’ın son üç yıldır deprem simülasyon donanımına sahip ‘Fay Hatları TIR’ıyla deprem riski yüksek il ve ilçeleri dolaşıp deprem ve zorunlu deprem sigortası eğitimi verdiğini de söyleyerek, “Bugüne kadar Kuzey, Batı ve Doğu Anadolu fay hatlarını dolaşan TIR, toplam 150 bin kişiye ulaştı. Boğaziçi Üniversitesi Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü’nün işbirliğiyle yola çıkardığımız Fay Hatları TIR’ı üç turda toplam 63 merkezi ziyaret etti ve 300’den fazla eğitim semineri verdi” şeklinde konuştu.

Sigortacı Gazetesi


 

 

 

Bilmemiz Gerekenler


HASAR ANINDA NE YAPMALI?

Hasar durumuyla karşılaştığınızda; acentemizi arayabilir ya da
AXA SİGORTA için 444 1 999 ,
SOMPO JAPAN SİGORTA için 444 81 81 nolu telefonlardan başvurabilirsiniz.
Devamı>>

  • TEKNE SİGORTALARI

    Ticari yada turistik amaçlı teknenizin gövdesi, makineleri, yatın adını taşıyan servis botları ve yat ile alınıp satılması mutat olan tüm donanım ve ekipmanlarına tam güvence veriyoruz.  Devamı >>